lunes, 31 de octubre de 2011

7 miliarde




Azi s-a nascut in Filipine o fetita. Ea a intregit numarul populatiei de pe glob care azi a ajuns la 7 miliarde de persoane. Am aflat in aceeasi stire ca peste cincisprezece ani vom fi 8 miliarde, iar fizionomia cea mai comuna nu va mai fi a unui chinez, ci a unui indian.
Suntem multi, enorm de multi si cu atat mai multe rani producem pamantului pe care-l impartim. Se merge din ce in ce mai mult pe ideea ,, dupa mine potopul,, si daca ne referim la fiecare popor, spatiu geografic, la fiecare individ in parte, e clar ca multa vreme nu vom mai fi suportati. Pana la urma Pamantul da impresia ca actioneaza ca un organism viu, care se apara. Trebuie sa o faca, pana la urma in virtutea unui bine universal, daca noi insine nu vom vedea ca interesul e comun.
Oameni ne-a facut cunoasterea, prin miscarea informatiei care in zilele noastre a devenit o arma intr-un adevarat razboi, dus impotriva  propriei noastre existente. Ne atacam in toate felurile, pe toate planurile defrisand padurile, forand si extragand de toate din adancuri, ducand o multime de specii la extinctie, poluand aerul si apa, construind fara masura si hranindu-ne fara discernamant. Ne poluam pe noi insine asa cum facem cu tot ce este in jurul nostru si pentru a face asta suntem impinsi de campanii publicitare desantate, care ne folosesc ca pe cobai.
Informatia este pur si simplu pulverizata, vine de peste tot si o preluam in toate felurile posibile. In presa scrisa, prin mijloace vizuale, dar mai ales prin internet, campaniile marilor companii industriale, ne vizeaza pe toti si ca in orice razboi, cad victime cei mai slabi si putini pregatiti dintre noi.
Paduri intregi se transforma in pagini colorate, din care reclama  producatorilor de cosmetice tipa isteric spre cele pe care le vizeaza aceste publicatii nocive. Avand nume care de care mai cosmopolite, cu aspectul glowing, ce promite ca povestea cenusaresei mai poate fi posibila, acestea se adreseaza in principal tinerelor femei, care din motive in principal pecuniare ajung sa-si faca un mod de viata din a visa cu ochii deschisi.
Poate din dorinta de a fi cu orice pret ,, in tendinte,, influentate poate de ceea ce vad in la fel de nocivele Reality Television Shows,  acestea ajung sa faca jocul marilor producatori de cosmetice care prefera sa-si testeze produsele de proasta calitate pe subiecti umani voluntari, decat sa se bata in parte cu organizatiile de protectie a animalelor.
Sub acoperirea unor concursuri si campanii de testare, asa zisele reviste,, pentru femei,, fac campanie publicitara companiilor cosmetice,  distribuind gratis  produse inofensive cum sunt sampoanele sau banale creme de maini . Nu spun o vorba despre faptul ca in lista de ingrediente a acestor produse apar substante noi , care de fapt reprezinta subiectul testarii si ale caror efecte sunt exact cele care reprezinta cu adevarat subiectul care ii intereseaza. In felul acesta fac fericite si dau de lucru multor tinere femei, fara alte preocupari sau abilitati, dar care au marea calitate ca o fac pe gratis. Multe din ele nu au apa curenta acasa si implicit nici canalizare, dar se imbata de aerul glamur si iluzia ca pot deveni mai frumoase decat le-a facut mama natura.
Pur si simplu se foloseste situatia materiala precara a acestora, sau modesta lor inzestrare intelectuala, aruncandu-li-se sageti otravite, care nu au cum sa-si rateze tinta.
Companiile producatoare de cosmetice si produse farmaceutice, obtin profituri imense vanzand chimicale toxice in schimbul unor promisiuni a caror onorare nu poate fi verificata. Ce convenabil...
Daca in timp entuziastelor care testeaza fara a se gandi prea mult, le apar tot felul de pete, daca le cade parul, daca in randul lor creste incidenta cancerului ganglionar sau de piele, nu-i bai ... aceleasi companii produc si medicamente si ciclul continua. Isi asigura clientela permanenta.
Nu ca nu s-ar gasi inca produse naturale sau traditionale care le-ar putea oferi ceea ce-si doresc. Dar acestea nu sunt ambalate asa colorat, dar mai ales nu le ofera subiecte de discutie virtuala si nu au nume sonore ca cele primite pe gratis.
Ce minte diabolica a descoperit aceasta tendinta si cum le-a convins ca oferta ,,lor,, este o alternativa viabila la ceea ce ar fi de preferat sa-si doreasca . Ma gandesc la dezvoltarea propriei personalitati, care le-ar putea oferi si alte perspective, ca aceea de a calatori si de a avea acces la produse de buna calitate, o lume care cu siguranta exista, dar nu le este accesibila.
Campaniile duse de revistele lucioase si companiile producatoare  de cosmetice nu sunt singurele care otravesc corpul si mintea.
Mai sunt producatorii de produse lactate ce-si tot testeaza fermentii, companiile farmaceutice ce-si testeaza vaccinele, ultimile produse de pe piata a caror campanii publicitare sunt extrem de invazive, fiind si cele mai periculoase. Detergentii antibacterieni, puii cu hormoni, legumele si fructele cu fosfati, jucariile cu nu mai stiu  ce...nu-s destule. Trebuie sa fim otraviti si prin piele si daca se gasesc amatori ...de ce nu? Suntem destui...de azi suntem peste 7 miliarde de oameni. Mai conteaza ?

No hay comentarios:

Publicar un comentario